Anasayfa Arama Sonuçları Yedekleme Bakım / Destek Veeam Veeam Backup Replication Bakım ve Destek Hizmeti
3 ay önce
44 Görüntüleme

Veeam Backup Replication Bakım ve Destek Hizmeti

Teknolojiler: Yedekleme
Veeam
Bakım / Destek

Backup ve Felaket Kurtarma merkezleri bir organizasyonun verilerini koruma ve iş sürekliliğini sağlama amacıyla kullanılan bir stratejik planlama ve uygulama sürecidir.

Backup (Yedekleme): Veri kaybını önlemek amacıyla düzenli aralıklarla yapılan bir kopyalama işlemidir. Bu kopyalar, belirli bir zamandaki veri durumunu yedekler ve bu sayede veri kaybı durumunda geri dönülebilir.

Felaket Kurtarma (Disaster Recovery): Felaket kurtarma, önceden belirlenmiş bir felaket durumunda organizasyonun iş sürekliliğini sürdürme çabalarını içerir. Felaketler, doğal afetler, teknolojik arızalar, siber saldırılar veya diğer beklenmedik olayları içerebilir. Bu durumda, Felaket Kurtarma Planı devreye girer ve organizasyonun mümkün olan en kısa sürede normal faaliyetlerine geri dönmesini sağlar.

Her uygulamada da backupların ve replikaların güvenli, doğru, erişilebilir durumda olması elzemdir. Verilerinizin en az üç kopyası olmalıdır. 3-2-1 kuralı, verilerinizin üç kopyasını tutmanız, bu kopyaları iki medya türünde depolamanız ve bir kopyayı da iş yeri dışında saklamanız gerektiğini belirtir.

Verilerin global güvenlik standartlarına uygun veri merkezlerinde, canlı veriden farklı bir yerde tutulması riskleri minimize edecektir.

       Hizmet kapsamı, kurulum hizmetinin net bir şekilde tanımlanması, sağlanacak hizmet ile beklentilerin yönetilmesine, hizmet verenin ve hizmet alanın sağlanan hizmet konusunda uyumlu olmasına yardımcı olur.


Bakım ve destek hizmetleri kurulum hizmetlerini içermez. Kurulum hizmetleri sonrasında sistemlerin yönetilmesi için gerekli hizmetleri içerir.
Kurulum talep edilmesi durumunda ayrıca kurulum paketi satın alınmalıdır.
Destek verilecek sistemlerin kurulu ve sorunsuz çalışır halde olması gerekmektedir.
Destek verilecek Veeam altyapısının destek paketlerinin sürekli güncel tutulması gerekmektedir.
Hizmet kapsamında Veeam servislerinin yama yönetimi yapılarak sürekli güncel tutulmaları sağlanacaktır.
Müşteri taleplerine göre yedekleme ve/veya replikasyon tanımları düzenlenecektir.
Yapıya yeni eklenecek yedekleme ve/veya replikasyon tanımları düzenlenip devreye alınacaktır.
Yedekleme ve/veya replikasyon joblarının takibi yapılarak olası sorunlarına müdahale edilecektir.
Yedekleme ve/veya replikasyon altyapısında oluşacak sorunlar müşteriye anlık olarak raporlanacaktır.
Problem giderme çalışmaları yürütülecektir. Problemlerin giderilebilmesi için gerekli altyapı konfigürasyon düzenleme talepleri söz konusu olduğunda müşteriye detaylı bilgi verilecektir.
Verilecek bakım ve destek hizmetleri 7X24 esasına uygun olarak uzaktan erişimlerle sağlanacaktır.
Sistemlere erişimler için Veeam üzerinde yönetici yetkisine sahip bir kullanıcı tahsis edilmesi gerekmektedir.
Sistemlere erişimlerin güvenli bir şekilde yapılabilmesi için SSL VPN bağlantısı tahsis edilmesi gerekmektedir.
       Hizmet kapsamının net bir şekilde tanımlanması, beklentilerin yönetilmesine, yanlış anlamaların önlenmesine ve hem hizmet verenin hem de hizmet alanın sağlanan hizmetler konusunda uyumlu olmasını sağlamaya yardımcı olur.


Backup ve Felaket Kurtarma Merkezi Hizmeti kapsamında yapılan faaliyetler aşağıda listelenmiştir:


Lisanslama: Sistemin hazır hale gelmesi için gerekli olan lisansların temin edilmiş olması gerekmektedir.
Kurulum: Veeam Backup Replication hali hazırda kurulu olmuş olması beklenmektedir.
Konfigürasyon: Sistem konfigürasyon, entegrasyonlar
Hızlı Müdahale: Felaket durumunda Failover, Yedekten dönme gibi işlemleri gerçekleştirerek sürekliliğin sağlanması. Felaket durumunda sistemin ayağa kaldırılması, felaket sonrası canlı ortama dönüş sürecine destek
Bakım: Veeam ile ilgili problemlerin giderilmesi ve upgrade çalışmaları



1. 2. Ve 3. Seviye Müdahale Süreleri ve açıklamaları aşağıdaki gibidir:


Seviye
Öncelik Derecesi
Açıklama
1. Seviye
Kritik-En geç 1 saat


Genel kesintiye neden olan veya kullanıcıların yarısından fazlasını olumsuz etkileyen durumlardır.


2.Seviye
Orta-En geç 4 saat


Operasyonel süreçleri aksatan ancak genel kesintiye neden olmayan durumlardır.


3.Seviye
Düşük-En geç 8 saat


Operasyonel süreçleri etkilemeyen hatalar veya tekil kullanıcıya etkileyen durumlardır.


Müşteri tarafından e-mail veya telefonla oluşturulan destek talebi için müdahale süresi; talebin oluşturulduğu zaman ile, Servis Üreticinin Servis Masası’nın yine e-mail, telefon veya uzak bağlantı yöntemlerinden en az biri ile talebe karşılık vermesi arasında geçen süredir.





Backup ve Replikasyon Bakım ve Destek Hizmeti kapsamı dışında bırakılan faaliyetler aşağıda listelenmiştir:


Sanal Platform konfigürasyonları
parti yazılımlarla ilgili güncellemeler
İşletim sistemi güncellemeleri
Yedekleme sistemini oluşturan donanım bileşenleri ile ilgili sorunlar
Müşterinin altyapısı ile sebebi ile oluşacak problemlerin çözülmesi
Firewall, switch gibi network konfigürasyonları veya fiziksel işler kapsam dışındadır.
© 2024 Yönetilen Servisler - DİPLOKİON BİLİŞİM SİSTEMLERİ A.Ş. All rights reserved. Powered By BUBERKA