Anasayfa Arama Sonuçları Yedekleme Yönetilen Servisler Veeam Veeam Backup ve Felaket Kurtarma Merkezi Yönetilen Güvenlik Hizmeti
3 ay önce
55 Görüntüleme

Veeam Backup ve Felaket Kurtarma Merkezi Yönetilen Güvenlik Hizmeti

Teknolojiler: Yedekleme
Veeam
Yönetilen Servisler

ackup ve Felaket Kurtarma merkezleri bir organizasyonun verilerini koruma ve iş sürekliliğini sağlama amacıyla kullanılan bir stratejik planlama ve uygulama sürecidir.

Backup (Yedekleme): Veri kaybını önlemek amacıyla düzenli aralıklarla yapılan bir kopyalama işlemidir. Bu kopyalar, belirli bir zamandaki veri durumunu yedekler ve bu sayede veri kaybı durumunda geri dönülebilir.

Felaket Kurtarma (Disaster Recovery): Felaket kurtarma, önceden belirlenmiş bir felaket durumunda organizasyonun iş sürekliliğini sürdürme çabalarını içerir. Felaketler, doğal afetler, teknolojik arızalar, siber saldırılar veya diğer beklenmedik olayları içerebilir. Bu durumda, Felaket Kurtarma Planı devreye girer ve organizasyonun mümkün olan en kısa sürede normal faaliyetlerine geri dönmesini sağlar.

       Hizmet kapsamı, kurulum hizmetinin net bir şekilde tanımlanması, sağlanacak hizmet ile beklentilerin yönetilmesine, hizmet verenin ve hizmet alanın sağlanan hizmet konusunda uyumlu olmasına yardımcı olur.


Servis Üreticis, Veeam Service Provider olarak hizmetini sürdürmekte ve tüm yedekleme ve felaket kurtarma operasyonlarını Veeam ile gerçekleştirmektedir.


Servis Üreticisinin Bulut Hizmeti ile Veeam üzerinden BaaS ve DRaaS hizmetin alınabilmesi için işletme bünyesinde bir Veeam Sunucusu bulunması gerekmektedir.
İşletme bünyesinde backup ve replikasyonu alınacak sunucuların bir envanteri olmalıdır.
Bu makinalar üzerinde backup servislerinin kurulabilmesi için gerekli ve yeterli yönetici hesaplarının bulunması gerekmektedir.
Felaket durumunda değişen verinin canlı ortama taşınması için gerekli network izinleri(VPN tanımlamaları)
       Hizmet kapsamının net bir şekilde tanımlanması, beklentilerin yönetilmesine, yanlış anlamaların önlenmesine ve hem hizmet verenin hem de hizmet alanın sağlanan hizmetler konusunda uyumlu olmasını sağlamaya yardımcı olur.


Backup ve Felaket Kurtarma Merkezi Hizmeti kurulumu kapsamında yapılan faaliyetler aşağıda listelenmiştir:


Lisanslama: Sistemin hazır hale gelmesi için gerekli olan lisansların temini,
Kurulum: Hem işletme hem de Servis Üreticisinin Bulut Hizmeti tarafındaki yapının kurulması ve entegrasyonu,
Konfigürasyon: İşletme tarafından belirlenen kaynakların bir kopyasının Servis Üreticisinin Bulut Hizmetine aktarılması için gerekli job’ların oluşturulması,
İzleme/Müdahale: Oluşturulan backup ve replica job’ların notification maillerinin takibi ve bir problem durumunda troubleshooting işlemleri,
Hızlı Müdahale: Felaket durumunda Failover, Restore gibi işlemleri gerçekleştirerek sürekliliğin sağlanması,
Felaket Durumunda sistemin Felaket Kurtarma Merkezinde(Servis Üreticisinin Bulut Hizmeti) çalışması ve canlı ortamdaki problem çözülünceye kadar sistem yönetimi(İşletme tarafındaki yetkililer VPN bağlantısı ile de ortamı yönetebilirler),
Canlı ortam olağan sürecine girdiğinde ve hazır olduğunda değişen verinin canlı ortama aktarılmasındaki sürecin yönetimi,
Backup ve Felaket Kurtarma Merkezi hizmeti kapsamı dışında bırakılan faaliyetler aşağıda listelenmiştir:


Canlı Ortam Yönetimi
Mevzuata Uygunluk.
İç Politika Geliştirme
1. 2. Ve 3. Seviye Müdahale Süreleri ve açıklamaları aşağıdaki gibidir:


Seviye
Öncelik Derecesi
Açıklama
1. Seviye
Kritik-En geç 1 saat


Genel kesintiye neden olan veya kullanıcıların yarısından fazlasını olumsuz etkileyen durumlardır.


2.Seviye
Orta-En geç 4 saat


Operasyonel süreçleri aksatan ancak genel kesintiye neden olmayan durumlardır.


3.Seviye
Düşük-En geç 8 saat


Operasyonel süreçleri etkilemeyen hatalar veya tekil kullanıcıya etkileyen durumlardır.


Müşteri tarafından e-mail veya telefonla oluşturulan destek talebi için müdahale süresi; talebin oluşturulduğu zaman ile, Servis Üreticisinin Servis Masası’nın yine e-mail, telefon veya uzak bağlantı yöntemlerinden en az biri ile talebe karşılık vermesi arasında geçen süredir.
© 2024 Yönetilen Servisler - DİPLOKİON BİLİŞİM SİSTEMLERİ A.Ş. All rights reserved. Powered By BUBERKA