3 ay önce
51 Görüntüleme

GTB DLP Bakım & Destek Hizmeti

Teknolojiler: Güvenlik
GTB
Yönetilen Servisler
Veri Güvenliği

Veri Kaybı Önleme (DLP) uygulaması kurumsal, müşteri, kişisel ve hassas verilerin yetkisiz erişim, kullanım, ifşa veya yok edilmesine karşı korunmasına yardımcı olan bir yazılım ve hizmetler sistemidir. DLP çözümleri, veri ihlallerini ve veri kayıplarını önlemeye, KVKK/GDPR gibi yasal ve düzenleyici uyumluluğu sağlamaya ve kurumsal itibarı korumaya yardımcı olur.
DLP çözümleri, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli yöntemler kullanarak hassas verileri korur:
Veri sınıflandırma: Hassas verileri, gizlilik düzeyine (örneğin, gizli, özel, ticari) göre otomatik veya manuel olarak sınıflandırır.
Veri koruma: Hassas verileri şifreleme, tokenleştirme ve maskeleme gibi yöntemlerle korur.
Erişim kontrolü: Hassas verilere kimlerin erişebileceğini ve bunlarla ne yapabileceklerini kontrol eder.
Kullanım izleme: Hassas verilerin nasıl kullanıldığını izler ve şüpheli etkinlikleri tespit eder.
Sızıntı önleme: Hassas verilerin yetkisiz olarak aktarılmasını veya sızdırılmasını engeller.
DLP çözümlerinin sağladığı faydalardan bazıları şunlardır:
Veri ihlallerini ve veri kayıplarını önler: DLP çözümleri, hassas verilerin yetkisiz erişim, kullanım, ifşa veya yok edilmesine karşı korunmasına yardımcı olarak veri ihlallerini ve veri kayıplarını önler.
Yasal ve düzenleyici uyumluluğu sağlar: DLP çözümleri, kuruluşların Kişisel Verileri Koruma Kanunu (KVKK) ve diğer yasal ve düzenleyici gerekliliklere uymasına yardımcı olur.
Kurumsal itibarı korur: DLP çözümleri, veri ihlallerinin ve veri kayıplarının kurumsal itibara zarar vermesini önler.
Verimliliği artırır: DLP çözümleri, hassas verilerin korunmasına yönelik manuel süreçleri otomatikleştirerek ve veri erişimini ve kullanımını kolaylaştırarak verimliliği artırır.

       Kurulum Hizmetinin sağlıklı bir şekilde sürdürülebilmesi için kurumun aşağıdaki gereksinimleri karşılaması beklenmektedir:


Hizmet uzak bağlantı yöntemiyle sağlanacak ise; Kurumun uygun gördüğü bağlantı ortamının sürekliliğin sağlanması. (VPN, MS Teams, vb.)
Hizmet süresi boyunca, hizmet üreticisinin müşteri ile bağlantı kurabilmesi için müşteri ve iş ortağı tarafında iletişim halinde olabileceği bir yetkili ve bir yedek yetkili olacak şekilde iletişim ataması yapılması gerekmektedir.
       Hizmet kapsamının net bir şekilde tanımlanması, beklentilerin yönetilmesine, yanlış anlamaların önlenmesine ve hem hizmet verenin hem de hizmet alanın sağlanan hizmetler konusunda uyumlu olmasını sağlamaya yardımcı olur.


Destek Hizmeti kapsamında yapılan faaliyetler aşağıda belirtilmiştir:


DLP çözümü kurulumu,
5X8 Uzaktan Destek,
Major Upgrade’ler ve İyileştirmeler (Yılda 1 kez),
Yılda bir kez sistem sağlık kontrolü,
Kural Desteği,
Regülasyonlara Uyum: ISO 27001, KVKK vb. tabi olunan regülasyonlara uyum için gerekli kural setlerinin tanımlanması,
Yıllık 25 çağrı sonrası açılacak çağrılar, her bir çağrı başına ücretlendirilecektir.



Hizmet kapsamı dışında bırakılan faaliyetler aşağıda listelenmiştir:


Çözümün kurulum hizmeti haricindeki her konu kapsam dışıdır.
Müşterinin sistem ve altyapısından kaynaklı oluşan problemlerin giderilmesi kapsam dışıdır.
Servis Üreticisi, yalnızca paket içeriğinde belirtilen kapsamları gerçekleştirmekle yükümlüdür.
Müşteri yıl içerisinde ek lisans alma durumunda talep edeceği ek çalışmalar Adam/Gün eforu ile değerlendirilecektir.
© 2024 Yönetilen Servisler - DİPLOKİON BİLİŞİM SİSTEMLERİ A.Ş. All rights reserved. Powered By BUBERKA