3 ay önce
53 Görüntüleme

Citrix Netscaler Bakım & Destek Hizmeti ( 7/24 Premium)

Teknolojiler: Güvenlik
Citrix
Bakım / Destek
Network Güvenliği

Citrix NetScaler, uygulama tabanlı ortamlarınızın güvenliğini, performansını ve dağıtımını geliştiren üstün işlevselliğe sahip lider bir web uygulaması dağıtım denetleyicisidir (ADC).
Citrix Netscaler, çözümü çeşitli uygulamalara dağıtmanıza olanak tanıyan birleşik bir kod tabanına sahiptir. Entegre yapı, yazılımın birden fazla bulut ortamında ve veri tabanları arasında güvenli bir şekilde taşınması için operasyonel tutarlılığı destekler. Netscaler ayrıca kullanıcıların Citrix Uygulama Teslim Yönetimi (ADM) platformu aracılığıyla bir uygulamadan gelen her ağ bağlantısını izlemesine olanak tanır.
Citrix NetScaler nasıl çalışır?
Citrix NetScaler, HTTP sıkıştırması ve verileri önbelleğe alma özelliği ile performansı artırır. İş yükü birden fazla sunucu ve ağ üzerinden paylaştırılarak tek bir darboğaz oluşmaması veya bir sunucunun aşırı yüklenmemesi, dolayısıyla performansın yavaş veya verimsiz hale gelmemesi sağlanır.
Netscaler, web uygulama sunucuları için ilk savunma hattıdırlar. DNS uygulama güvenlik duvarını, web uygulama güvenlik duvarını ve DDoS saldırılarını koruma gibi çeşitli savunma işlevlerini sağlayabilirler. Citrix NetScaler, gelen istekleri sanal IP’lerle karşılayarak siber güvenlik korumasının arkasındaki uygulama sunucuları için bir doğrulama veya denetim sistemi görevi görür.
Citrix NetScaler, performansı hızlandırmak için trafiği optimize eder ve SSL Offloading’e dayalı olarak yeni ve eski trafiği düzenler. Genel olarak web tabanlı uygulamaların her zaman kullanılabilir, verimli ve güvenli olmasını sağlamak için kullanılır.
Şu şekilde satın alınabilir:
– Fiziksel donanım-Single tenant (MPX)
– Multi Tenant (SDX)
– Sanal (VPX)
– Container (CPX)
– Bare Metal (BLX)
Her ekipman parçası, işletmenin ihtiyaç duyduğu özelliklere bağlı olarak, Advanced ve Premium olmak üzere 2 kategoriye sahiptir. Yük dengeleme, SSL Offloading ve içerik değiştirme (content switching) gibi birçok farklı özelliğe sahiptir.
Citrix NetScaler’ı kullanmanın faydaları
Citrix NetScaler her internet ve uygulama tabanlı işte şu şekilde fayda sağlar:
– Uygulamaların sunumunu optimize eder ve kontrol eder.
– Performansı ve iş sürekliliğini artırır.
– Bir işletmenin ağ güvenliğini artırır.
– Bir işletmeye sürekli kullanılabilirlik ve güvenilirlik sağlar.
Çoklu Ağ İşlevselliği Sağlar :Citrix Netscaler, çözümü çeşitli uygulamalara dağıtmanıza olanak tanıyan birleşik bir kod tabanına sahiptir. Entegre yapı, yazılımın birden fazla bulut ortamında ve veri tabanları arasında güvenli bir şekilde taşınması için operasyonel tutarlılığı destekler. Netscaler ayrıca kullanıcıların Citrix Uygulama Teslim Yönetimi (ADM) platformu aracılığıyla bir uygulamadan gelen her ağ bağlantısını izlemesine olanak tanır.
Ağ Güvenliğini Optimize Eder: Netscaler, uygulama güvenliği altyapınızı katmanlı altyapılara (2 ila 7. katmanları kapsayan) yönelik güçlü işlevsellik ile güçlendirir. ADC’yi kullanarak ağ operasyonlarınız genelinde aşağıdakileri içeren bir dizi gelişmiş güvenlik önlemine sahip olabilirsiniz:
Çekirdek ağ güvenliği: Netscaler, uygulamanızın yetkisiz erişim isteklerine maruz kalmasından kaynaklanan güvenlik açıklarını en aza indirmek için uygulama isteklerini proxy olarak karşılar. Sezgisel çözüm, ayrıntılı erişim kontrolü için IP adresi listelerini önceden belirlemenizi sağlar. Alternatif olarak Citrix ADC, kötü itibara sahip şüpheli istekleri engellemeye yönelik IP itibar filtreleme özellikleri aracılığıyla erişim kontrolünü otomatikleştirmenize yardımcı olur.
Yerleşik Şifreleme Yetenekleri: NetScaler, sertifikaları yönetmek ve backend sunucularınızın şifreleme/şifre çözme işlemlerini rahatlatmak için bir SSL proxy işlevi görür. Citrix SSL, optimum şifreleme desteği sağlamak için en yeni şifre paketlerini (örneğin, TLS 1.3 ) uygular. Bu sayede, sunucularınızdaki yükü en aza indirirken uygulamalarınızı optimize edilmiş şifrelemeyle korumaya devam edebilirsiniz.
Uzaktan Erişilebilirlik: NetScaler ile SSL sertifikalarınızı rahatlıkla uzaktan yönetebilirsiniz. Citrix’in uzaktan erişim çözümleri, uygulama güvenliğinizi birden fazla temas noktasından yönetmenize ve optimize etmenize yardımcı olacak kimlik kontrolü ve uç nokta yönetimini içerir. ADC ayrıca tek noktadan erişim kontrolü için kimlik doğrulama, yetkilendirme ve denetim (AAA) işlevleri sağlar.
Uygulama Güvenliği: NetScaler, gelişmiş bot yönetimi ve web uygulama güvenlik duvarı özelliklerinin birleşimiyle ağınız genelinde uygulama güvenliğini kolaylaştırır. Bu önlemlerin konumlandırılması, ağınıza yönelik kötü niyetli saldırıları önlerken altyapı kaynaklarına olan aşırı yükü engeller.

Ağ Altyapınızı Optimize Edin
Yüksek performanslı ağ taraması, sistemlerinizin genel verimliliğini artırır. NetScaler, bir dizi optimizasyon özelliğiyle ağınız genelinde süreci kolaylaştırmanıza yardımcı olur. Bu gelişmiş özellikler, sunucularınızın sorunsuz çalışmasını sağlamak için bant genişliği tüketimini azaltarak ve yoğun görevlerin yükünü azaltarak ağınızı destekler.
NetScaler’in optimizasyon özellikleri şunları içerir:
Görüntü Optimizasyonu
NetScaler, en hızlı indirme ve işleme süresini sağlamak için görüntü kalitesini inceler ve sıkıştırır. Entegre görüntü sıkıştırma yetenekleri DEFLATE ve GZIP algoritmalarına dayanmaktadır. NetScaler, verimli dağıtım için yüksek veri sıkıştırma oranını destekler.
HTTP/2 Desteği
NetScaler’in HTTP/2 uyumluluğundan yararlanarak ağ operasyonlarınızı daha hızlı ve en uygun maliyetli uygulama teslimatlarıyla optimize edebilirsiniz. Gelişmiş aktarım protokolü, içerik teslimi için gereken kullanıcı isteklerinin sayısını azaltarak gelişmiş kullanıcı deneyimi için yükleme hızını artırır. HTTP/2 aynı zamanda akış verilerinin önceliklendirilmesini de içerir; böylece birden fazla isteği eş zamanlı olarak yönetirken, kritik kaynakları da kullanıcı önceliklendirmesine göre ilk önce sunar.
Önbelleğe almak
NetScaler, istemci isteklerini depolamaya yönelik gelişmiş yetenek sağlar. İşlem, sonraki içeriğin bir kaynak sunucudan iletilmesi ihtiyacını ortadan kaldırır. Önbelleğe alma, ağ yanıtlarınızı işleme verimliliğini önemli ölçüde azaltır ve back-end sunucuların veri trafiğini kolaylaştırır.
TCP Optimizasyonu
Citrix NetScaler’in (TCP) optimizasyonu, ADC’nin temel avantajlarından biridir. Bu özellik, seçici onaylama ve arabellek boyutu gibi belirli TCP profil parametrelerine dayalı olarak ağlarınız genelinde içerik dağıtımını optimize eder.
Gözlemlenebilirliği Merkezileştirir
NetScaler’in ağınızdaki konumu, her URL isteğinde uygulama işlevlerinin özel olarak izlenmesini sağlar. Proaktif sorun giderme ve ağlarınızın kesinti süresini en aza indirmek için ayrıntılı telemetri bilgilerine merkezi bir konumdan (yani, ADM – Citrix Uygulama Dağıtım Yönetimi platformundan) erişebilirsiniz.
Ağınızdaki uygulamaların durumu ve performansına ilişkin güvenilir referans için NetScaler’e erişebilirsiniz. ADC’nin kullanıcı dostu kontrol paneli, ortamınızdaki ve süreçlerinizdeki düzensizliklerin algılanması konusunda optimize edilmiş görünürlükle sizi uyarır. NetScaler’in yerleşik durum izleme özelliği, uygulama ve hizmet performansını en üst düzeye çıkarmak için yanıt vermeyen sunuculara istek gönderilmesini önler.
NetScaler ile Modern Altyapılarınızı Destekleyebilirsiniz
NetScaler, ağ operasyonlarınızı en karmaşık hibrit ve çoklu bulut ortamlarında optimize eden kapsamlı bir çözümdür. Örneğin, Kubernetes ile konteynerlaştırılmış form faktöründe Citrix ADC’nin kullanılması, DNS protokollerine üst düzey destek sağlar. Bunlar, DNS gecikmesinin azalması, proaktif önbellek güncellemeleri ve etkin istek değiştirmeyi içeren iyileştirmelerdir.

       Bakım & Destek hizmetinin sağlıklı bir şekilde verilebilmesi için işletme bünyesinde Citrix ürün ailesinden satın alınmış ürün veya ürünlerin kurulu, sağlıklı bir şekilde çalışıyor olması gerekmektedir.


Destek Hizmetleri uzaktan bağlantı ile gerçekleştirilir. İşletmenin uzaktan bağlantı sistemlerinin aktif olarak çalışıyor olması gerekir. (Teams, Zoom, Anydesk vb)
Önemli Bilgiler


Destek çağrıları öncelikle uzaktan müdahale yöntemi ile çözüme ulaştıracaktır.
Üreticiye case açılması gereken durumlarda cihazların üretici desteklerinin devam ediyor olması müşterinin sorumluluğundadır. Üreticiden kaynaklı sorunlar nedeniyle veya sorunun giderilmesi için üreticiye çağrı açılması gereken durumlarda üreticinin support’unda yer alan çözüm süreleri geçerli olacaktır.
Bu hizmet paketi içerisinde ki yerinde destek hizmeti; İstanbul, Tekirdağ, Kocaeli, Çorlu, Adapazarı, Bursa illeri dışındaysa, diğer şehir bilgileri için lütfen iş ortağınız ile görüşünüz.
       Hizmet kapsamının net bir şekilde tanımlanması, beklentilerin yönetilmesine, yanlış anlamaların önlenmesine ve hem hizmet verenin hem de hizmet alanın sağlanan hizmetler konusunda uyumlu olmasını sağlamaya yardımcı olur.


Danışmanlık ve Bakım Hizmetlerimizin temel başlıkları aşağıda yer almaktadır;


Çözüm ile ilgili oluşabilecek hatalarla ilgili çağrıların 7×24 çağrı merkezi tarafından cevaplanması, ilk müdahalenin Servis Üreticisi ekipleri tarafından yapılması ve gerekirse sorunun üreticiye bildirimi, raporlanması ve açılan case’lerin sorunun giderilmesine süreci dahil müşteri adına takibinin yapılması ve sorunun giderilmesi,
Müşteri tarafından çözüme yönelik soru ve sorun bildirimlerinin, cevaplanması, istenen prosedürlerin hazırlanıp, test edilip dokümante edilerek teslim edilmesi.
Ürün ile ilgili üretici tarafından bildirilen, yeni yama çıkış uyarıları, kritiklik arz eden sorunlar ile ilgili duyuruların takip edilmesi ve müşteri güvenlik ekibine bildirilmesi.
Danışmanlık ve Destek kapsamındaki Çözüm başlıkları aşağıda yer almaktadır;


Installations, upgrades, migrations,
Infrastructure Design, Implementation&Installation,
Solution development or project planning,
Operational assistance,
Optimization and assessment services,
Security,
Automation or orchestration,
Hizmeti kapsamında yapılan faaliyetler aşağıda listelenmiştir:


Teknik destek: Ürünle ilgili teknik sorunları çözmek için telefon, e-posta veya çevrimiçi platformlar aracılığıyla destek sağlanır.
Sorun giderme: Ürünle ilgili ortaya çıkan sorunların hızlı bir şekilde çözülmesi için destek ekibi tarafından yardım sağlanır.
Yazılım güncellemeleri: Ürünün güvenliği ve performansı için düzenli olarak güncellemeler sağlanır.
-7 x 24 Servis Saatleri


-Remote Support (E-Posta, Uzak Erişim)


-Major Upgrade’ler ve İyileştirmeler


-Health Check Service


-On-Site / Yerinde Destek : Evet


-Çağrı Sayısı: 30


-1. Seviye İçin Müdahale Süresi : 1 Saat içinde


-2. Seviye İçin Müdahale Süresi : 2 Saat içinde


-3. Seviye İçin Müdahale Süresi : 4 Saat içinde


- Technical Account Management : Evet


-Sorun Giderme: Evet


*Tabloda bulunan 1. 2. Ve 3. Seviye Müdahale Süreleri ve açıklamaları aşağıdaki gibidir;





Seviye
Öncelik Derecesi


Açıklama


1.Seviye
Kritik


Alınan hizmetin durması, tüm organizasyonu etkileyen ve hemen müdahale edilmesi gereken durumlardır. BT altyapısında oluşan problem, altyapıya bağlı olan sistemlerin tümünün veya bir kısmının işleyişini tamamen etkilemekte ve işleyişini durdurmaktadır. Müşteri, oluşan problem nedeniyle iş kaybına uğramaktadır.
2.Seviye
Orta


Belli sayıda kullanıcıyı etkileyen daha düşük etkisi olan sorunlardır. BT altyapısında oluşan problem, altyapıya bağlı olan sistemlerin tümünün veya bir kısmının işleyişini kısmen etkilemekte ve işleyişi kısıtlamaktadır. Müşteri, oluşan problem sebebi ile altyapıya bağlı olan sistemlerde performans düşüklüğü yaşamaktadır.
3.Seviye
Düşük


Sistemde sorun olmaması durumlarında, bilgi amaçlı ya da genel diğer taleplerdir. BT altyapısında özel konfigürasyon değişikliği gerekmektedir. Altyapı üzerine bağlanacak olan yeni sistemler için özel bir konfigürasyon gerekmektedir. Geliştirme çalışmalarında “Nasıl” ile başlayan soruların cevabı ile düzeltilebilecek olan sorunlardır.
Hizmet kapsam dışında bırakılan faaliyetler aşağıda listelenmektedir:


Sistemlerin üzerinde işletmenlik ve monitöring hizmet kapsamına dahil değildir.
Destek hizmeti içerisinde yedek ürün barındırma hizmeti bulunmamaktadır.
Citrix ürünleri dışındaki herhangi bir ürüne müdahale edilmeyecektir.
Güncel Citrix lisansı olmayan ürünlere müdahale edilmeyecektir.
© 2024 Yönetilen Servisler - DİPLOKİON BİLİŞİM SİSTEMLERİ A.Ş. All rights reserved. Powered By BUBERKA