E-İzin Yönetimi Sistemi, personellerin web veya mobil uygulamadan tek portal üzerinden kendi kullanıcı adı şifreleriyle giriş yaparak izin bakiyelerinin takibi ve izin talebi oluşturularak üst yöneticilerinin onayına sunulup Tübitak Onaylı Zaman Damgalı Dijital imza ile reddetme veya onaylanma işlemidir.
E-İzin Yönetim Sistemine personel sicil kartları 3 şekilde yüklenebilmektedir. Birincisi manuel şekilde girişlerin yapılması, ikincisi personel bilgilerinin yazılacağı hazır excel şablonu ile yükleme, üçüncüsü de muhasebe programlarıyla entegrasyon sağlanmasıdır.
857 Sayılı İş Kanunu referansı ile tanımlanan E-İzin Yönetimi İşlem Basamakları;
Personel bazında izni talep eden,
Yönetici bazında izni onaylayan veya reddeden,
İnsan Kaynakları bazında ise süreçlerin alta yapılarını tanımlayan bir modüldür.
E-İzin Yönetim Sistemindeki temel nokta, her personel kendi sicil numarasıyla sisteme giriş yaparak sistemin kullanımını sağlayabilmektedir.
E-İzin Yönetimi Sistemi, personeller Web’ten ve mobil uygulamadan kendi kullanıcı adı şifreleriyle giriş yaparak tek portalden kalan izin bakiyelerini görüntüleyebilir, yeni izin talebi oluşturabilir.
Personeller dilediği zaman dilediği yerden E-İzin Yönetim Sistemi portal üzerinden izin talep edebilirler. İzin türünü seçerek, hangi gün hangi saatte izne çıkacağını, hangi gün hangi saatte iznin biteceğini ve izin sebebini yazarak izin talebi oluşturarak üst yöneticilerinin onayına sunabilirler. Üst yöneticiler, personelin İznini dilerse açıklamaları ile birlikte reddedebilir, dilerse onaylayabilir. Personelin kaç yöneticisi varsa hepsinin (3 kişiye kadar üst yönetici ataması yapılabilmektedir) onayının alınması halinde personelin TÜBİTAK zaman damgalı onaylı izin formu oluşturulmakta ve personele talep etmiş olduğu izin onaylanmıştır diye bildirim gitmektedir (personele SMS, mail veya mobil uygulama seçeneklerinden biri veya birkaçı kullanılarak bildirim gitmektedir.).
Aynı zamanda İnsan Kaynakları birimine de personelin izinlerinin takibini sağlamak ve izin süreçlerinin yürütülmesi amacıyla sistemden bildirim gitmektedir.
Tüm Onaylama işlemleri yasal parametrelere uygun, 3D Secure sistemi üzerinden gelen tek kullanımlık kodu girerek güvenli şekilde TÜBİTAK Onaylı Zaman Damgalı şekilde dijital imza ile imzalanarak onaylanmaktadır.
Onaylı İzin formları bulut teknolojisiyle dijital arşiv olarak saklanabilmekte ve personeller dilediği zaman dilediği yerde her an E-İzin Yönetim Sistemi portal üzerinden onaylı izin formlarına ulaşabilirler.
Kısacası E-İzin Yönetim Sistemi ile;
Çalışan listesine ulaşabilir, şirket hiyerarşi şemanızı kontrol edebilirsiniz.
İzin hak edişlerinizi görüntüleyebilirsiniz.
Talep etmiş olduğunuz izinlerinizin durumlarını görüntüleyebilirsiniz.
İzin detaylarını görüntüleyebilirsiniz.
Yeni izin talebinde bulunabilirsiniz
Talep ettiğiniz izinlerinizin onaylanma durumlarını görüntüleyebilirsiniz.
Size bağlı personellerin izin taleplerini onaylama veya reddetme işlemlerini yapabilirsiniz.